Politica de livrare
Optiunile si termenele de livrare sunt urmatoarele:
- Costul de transport prin curier rapid este:
- 30 RON pentru comenzile livrare la adresa;
- 20 RON livrare la easybox;
1.1 In cazul in care, din motive imputabile Clientului/Cumparatorului (cum ar fi, dar fara a se limita la: refuzul de primire a coletului, absenta de la adresa de livrare comunicata, refuzul achitarii contravalorii coletului), Bunurile trebuie livrate in mod repetat sau printr-o metoda de livrare diferita de cea solicitata initial prin Comanda, Cumparatorul are obligatia de a suporta toate costurile ocazionate de livrarile repetate.
1.2 Transportul pentru produse volumetrice, livrate pe palet, a produselor ce cantaresc peste 20 kg a se face pana la adresa mentionata, fara a putea fi duse pana in apartament/casa/imobil. Curierul nu poate asigura manipularea produselor pana in apartament/casa/imobil, in astfel de situatii produsele vor fi descarcate si plasate la marginea trotuarului. Daca nu s-a convenit in alt mod, transportul printr-un serviciu de curierat sau casa de expeditie presupune livrarea marfii pe drumuri circulabile cu camionul pana la locul de descarcare la vehicul, nu insa si transportul pana la locul de utilizare sau de depozitare.
- Timpul de livrare
1.3 Termenul de livrare este individual si este indicat estimativ sub fiecare Produs.
1.4 Livrarea coletelor prin serviciu de curierat si/sau casa de expeditie se face de luni pana vineri, cu exceptia zilelor de sarbatoare legala.
1.5 Livrarile standard se fac, in mod obisnuit, in 24-72 ore (1-3 zile lucratoare) de la confirmarea comenzii.
- Pentru comenzile confirmate pana in ora 12:00 a unei zile lucratoare, livrarea se face, in mod obisnuit in 24-48 ore;
- Pentru comenzile confirmate dupa ora 12:00 a unei zile lucratoare, livrarea se face, in mod obisnuit in 48-72 ore.
1.6 Produsele care nu se afla in stoc la momentul confirmarii comenzii (expuse pe site cu mentiunea” la comanda”), sunt livrate in 6-10 zile lucratoare de la data plasarii comenzii.
1.7 In cazul in care profesionistul nu si-a indeplinit obligatia de a livra produsele in momentul convenit cu consumatorul sau in termen de cel mult 30 de zile la data incheierii contractului, consumatorul ii solicita sa efectueze livrarea intr-un termen suplimentar, corespunzator circumstantelor. In cazul in care profesionistul nu livreaza produsele in termenul suplimentar respectiv, consumatorul are dreptul, dupa caz, la rezolutiunea sau rezilierea contractului.
1.8 Punctul 1.7 nu se aplica contractelor de vanzare in cazul in care livrarea in termenul convenit de comun acord este esentiala avand in vedere toate circumstantele existente la incheierea contractului sau in cazul in care consumatorul informeaza profesionistul, pe un suport durabil inainte de incheierea contractului, ca livrarea inainte de sau la o data precizata este esentiala. In aceste cazuri, daca Vanzatorul nu livreaza produsele in momentul convenit cu consumatorul sau in termenul stabilit la pct. 8.22., consumatorul are dreptul, dupa caz, la rezolutiunea sau rezilierea contractului.
1.9 La rezolutiunea sau, dupa caz, la rezilierea contractului, Vanzatorul va rambursa toate sumele platite in temeiul contractului de catre consumator si in decurs de cel mult 7 zile de la data la care consumatorul a comunicat profesionistului decizia sa de terminare a contractului.
- Momentul de la care incepe sa curga timpul de livrare:
- in cazul platii prin OP (ordin de plata), in urmatoarea zi lucratoare dupa incasarea contravalorii produselor de catre vanzator;
- in cazul platii prin card de credit sau debit, in urmatoarea zi lucratoare dupa primirea de catre vanzator a deciziei afirmative din partea bancii respective;
- in cazul platii ramburs la livrare, in urmatoarea zi lucratoare dupa confirmarea comenzii de catre Vanzator;
- in cazul altor modalitati de plata, in prima zi lucratoare dupa confirmarea platii.
- Daune de transport
2.1 Pentru toate livrarile, in cazul deteriorarii vizibile a coletului sau a ambalajului, Clientul/Cumparatorul sau persoana delegata cu primirea comenzii trebuie sa verifice integritatea continutului impreuna cu delegatul companiei prestatoare de servicii de curierat, urmand ca rezultatul sa fie notat intr-un proces verbal incheiat de catre acesta.
- Serviciul „Deschide coletul la livrare” este disponibil pentru toate produsele care au afisat acest beneficiu in pagina si este valabil atat pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice.
Acest serviciu ofera posibilitatea Clientului/Cumparatorului de a verifica daca produsul este intact, nu si posibilitatea de a verifica tehnic (testa/proba/monta/asambla) produsul.
Daca in urma deschiderii coletului Clientul/Cumparatorul considera ca produsul comandat nu este in stare perfecta de livrare si prezinta semne de lovire, zgarieturi sau alte probleme de tip estetic, acesta trebuie sa refuze comanda. Pentru a refuza comanda Clientul/Cumparatorul trebuie sa completeze un Proces verbal de constatare, in prezenta curierului, in momentul livrarii. Procesul verbal NU mai poate fi completat dupa plecarea curierului.
2.2 In cazul in care livrarea se face cu un transportator specializat care nu permite optiunea ”Deschidere la livrare”, clientul poate reclama catre magazin deteriorarea produselor in termen de 1 ora de la momentul receptiei. Dupa acest termen, reclamatiile nu mai pot fi luate in considerare.
- Transferul proprietatii bunurilor
3.1 Conform Art. 20 din OUG 34/2014, in cazul contractelor in care profesionistul livreaza produsele catre consumator, riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor este transferat consumatorului in momentul in care acesta sau o parte terta desemnata de acesta, alta decat transportatorul, intra in posesia fizica a produselor. Cu toate acestea, riscul este transferat consumatorului in momentul livrarii produselor catre transportator, daca transportatorul a fost insarcinat de catre consumator sa transporte produsele, iar aceasta optiune nu a fost oferita de catre profesionist, fara a aduce atingere drepturilor consumatorului fata de transportator.
- Dreptul de retragere
4.1 Dreptul de retragere se asigura exclusiv clientilor/cumparatorilor persoane fizice.
4.2 Clientul/Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Bun, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare a returului.
4.3 Potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renuntare la un Serviciu expira in termen de 14 zile de la:
- ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun – in cazul in care Cumparatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat;
- ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun sau a ultimei piese – in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese.
4.4 Costurile de returnare sunt suportate de catre Client/Cumparator, conform legii.
4.5 In cazul in care Clientul/ Cumparatorul solicita retragerea din Contract in interiorul termenului legal de retragere din contract, acesta trebuie sa returneze produsul impreuna cu ambalajul original al acestuia, nedeteriorat, cu etichetele initiale intacte, cu toate accesoriile primite, certificatul de garantie, manualele de utilizare a produsului si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. Prin etichete se intelege orice material scris, imprimat, litografiat, gravat sau ilustrat, care contine elemente de identificare a produsului si care insoteste produsul sau este aderent la ambalajul acestuia (de exemplu etichetele care ilustreaza clasa energetica de consum al produsului, etichetele care ilustreaza numele producatorului, etichetele care ilustreaza impactul asupra mediului, etc.).
4.6 Clientului/Cumparatorului, atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract, trebuie sa returneze bunul in ambalajul original nedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie din plastic sau ambalat intr-o alta cutie din carton si impreuna cu toate accesoriile acestuia si eventualele cadouri ce l-au insotit. Lipirea de etichete, taierea, ruperea sau orice alt mod de deterioarare a ambalajului original al produsului poate conduce la diminuarea valorii acestuia. Desfacerea ambalajului original al produsului prin tarierea sigiliilor cutiei, respectiv pe de-a lungul benzii adezive, in vederea deschiderii normale a cutiei sau taierea ambalajului din plastic (in caz ul produselor ce nu vin ambalate in cutie de carton), nu reprezinta o deteriorare a ambalajului.
4.7 Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a Bunurilor, Clientul/Cumparatorul trebuie sa le manipuleze si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic. In cazul deteriorarii produsului, ROLEROTI.RO isi rezerva dreptul de a compensa diminuarea valorii produsului rezultata din manipularea acestuia de catre Client/Cumparator, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor cu platile primite de la Client/Cumparator.Clientul/Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii Bunurilor.
4.8 Pentru transparenta si claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vanzatorul poate retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie de 1%-100% din valoarea initiala a Bunului, dupa caz. Valorea finala fiind stabilita in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si/sau a manoperei de reconditionare/igenizare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Clientului/Cumparatorului ulterior recieptionarii, verificarii si evaluarii Bunurilor returnate.
4.9 Nu se accepta produsele asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura/folosire excesiva, zgarieturi, lovituri, socuri mecanice / electrice, produsele carora le lipsesc accesorii.
4.10 Pentru a putea face dovada diminuarii valorii produselor ce a rezultat din actiunile Clientului/Cumparatorului (actiuni diferite de cele ce sunt necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor), la momentul primirii coletului de retur, Vanzatorul procedeaza verificarea manuala, in fata camerelor de luat vederi, integritatea si starea produselor returnate.
4.11. Daca intervine retragerea din contract, toate platile primite de la cumparator, inclusiv costurile de livrare (cu exceptia costurilor suplimentare care rezulta din faptul ca s-a ales de catre client/cumparator o alta modalitate de livrare fata de livrarea standard propusa de ROLEROTI.RO) vor fi returnate in termen de 14 zile calendaristice din ziua in care ROLEROTI.RO a primit de la cumparator comunicarea privind retragerea din contract sau potrivit art. 10.12. din prezentele Termene și Condiții.
4.12. Restituirea sumei reprezentand pretul bunului pentru care s-a exercitat dreptul de retragere poate fi amanata pana la momentul la care Vanzatorul primeste bunul/bunurile returnate sau pana la momentul la care Clientul/Cumparatorul furnizeaza Vanzatorului dovada ca a trimis bunul/bunurile inapoi, in functie de care termen este mai scurt.
4.13. Costurile de transport platite pentru comanda vor fi restituite in cazul in care sunt returnate toate produsele comandate. In cazul este returnata doar o parte din produse, restituirea costurilor de transport initiale este exclusa.
4.14. Vanzatorul va returna sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului prin metoda aleasa de Client/Cumparator, specificată în formularul de retur sau în declaratia neechivoca privind decizia sa de retragere.
- Procedura efectuarii returului
4.15. In cazul in care Clientul/Cumparatorul decide sa se retraga din Contract, acesta va putea:
- completa online formularul de retur ce se regaseste pe site-ul ROLEROTI.RO la sectiunea ”Despre Cumparaturi” sau accesand formularul de retragere din contract (dand click pe hyperlink);
- face orice alta declaratie neechivoca in care isi exprima decizia de retragere din contract. In aceasta situatie Clientul/Cumparatorul va trebui sa furnizeze Vanzatorului informatii suficiente in vedere indentificarii comenzii, a Cumparatorului/Clientului si a modalitatii de restiturire a sumei. Cererea de retur formulata prin telefon, fara documentarea acesteia sau prezentarea produsului, in vederea returului, nu reprezinta o declaratie neechivoca de retragere.
4.16. In cazul in care Clientul/Cumparatorul opteaza pentru informarea Vanzatorului cu privire la retragerea din contract prin completarea formularului de retur pus la dispozitie pe site-ul Vanzatorului, Clientul/Cumparatorul va completa acest formular. Daca in cuprinsul formularului de retur sunt campuri completabile pentru care clientul/cumparatorul nu are informatia la indemana, acesta poate completa respectivele campuri cu valoarea ”0”. Insa, este important a sublina faptul ca pentru a se putea efectua returul, Clientul/Cumparatorul trebuie sa furnizeze un minim de informatii in vederea identificarii comenzii pentru care se exercita dreptul de retur al unui bun, a identitatii Clientului/Cumparatorului, a unei modalitati de comunicare cu acesta si a informatiilor privind contul bancar in care urmeaza a se efectua restituirea, dupa caz. Informatiile necesare in vederea identificarii comenzii si procesarea cererii de retur sunt urmatoarele:
- numele pe care a fost plasata comanda;
- adresa de email;
- numarul de telefon;
- modalitatea de compensare, respectiv restituirea sumei sau schimbarea produsului;
- contul bancar pentru returnarea contravalorii produselor, dupa caz;
- indicativul produsului pe care vrei sa il returnezi:
- numarul de comanda.
4.17. Ulterior completarii formularului de retur si a comunicarii acestuia catre Vanzator sau ulterior comunicarii neechivoce de catre Client/Cumparator a deciziei sale de retragere, Clientului/Cumparatorului ii revine obligatia de a expedia produsul catre Vanzator in decurs de 14 zile calendaristice din ziua in care Clientul/Cumparatorul a informat Vanzatorul cu privire la retragerea din prezentul contract. Termenul se considera respectat daca bunul/bunurile au fost expediate catre Vanzator inainte de scurgerea celor 14 zile.
- Adresa la care Clientul/Cumparatorul trebuie sa expedieze coletul este:
Destinatar: ROLPACK LP SRL
Adresa: Aleea Filaturii, nr. 1A, ap. 38, Baia-Mare, Maramures
- Produsele returnate prin curier rapid NU se vor trimite cu RAMBURS!
6.1 In vederea identificarii rapide de catre Vanzator a returului, la predarea coletului catre curier, Clientul/Cumparatorul poate sa se asigure ca numarul comenzii aferent bunului returnat este notat pe colet/pe AWB sau este notat pe un suport de hartie aflat in interiorul coletului (scris olograf/de mana sau printat pe hartie).
6.2 Produsele voluminoase livrate initial paletizat se vor depozita pe palet si se vor asigura corespunzator in vederea efectuarii returului.
- Bunuri/ servicii si clienti/ cumparatori pentru care nu se asigura dreptul de retragere
- Contractele de prestari servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat la cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul de retragere dupa executarea completa a Contractului de catre Vanzator;
- Furnizarea de bunuri si/sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care Vanzatorul nu le poate controla si care pot avea lor pe parcursul perioadei de retragere;
- Furnizarea de Bunuri confectionate dupa specificatiile prezentate de Cumparator sau personalizate in mod clar;
- Furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau expira rapid;
- Furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Cumparator;
- Furnizarea de Bunuri care sunt, dupa livrare inseparabil amestecate cu alte elemente.
6.3 De asemenea, nu fac obiectul denuntarii unilaterale a contractului produsele deteriorate excesiv de catre cumparator, produsele care prezinta defectiuni din culpa cumparatorului, precum si cele ale caror piese au fost inlocuite de catre cumparator.
6.4 Dreptul de retragere stabilit de legislatia romana in favoarea consumatorilor este de 14 zile calendaristice. Cu toate acestea pentru aproape toate Produsele, ROLEROTI.RO ofera consumatorilor dreptul, in anumite conditii, de a returna produsul in 120 de zile calendaristice de la data in care intra in posesia produsului/produselor.